دررسانه ها:

مطهری: اینها اصولگرا نیستند؛ جداشدنشان مبارک!

یزدفردا :عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اعلام موجودیت جبهه پایداری را درصورتی که به معنای جدا شدن از اصولگرایان باشد امری مبارک خواند و گفت: سران این گروه در فکر و عمل اصولگرا نیستند و برداشتهای خاصی از مبانی اصولگرایی دارند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اعلام موجودیت جبهه پایداری را درصورتی که به معنای جدا شدن از اصولگرایان باشد امری مبارک خواند و گفت: سران این گروه در فکر و عمل اصولگرا نیستند و برداشتهای خاصی از مبانی اصولگرایی دارند.

علی مطهری درباره اعلام موجودیت جبهه پایداری انقلاب اسلامی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اگر این اقدام به معنی جدا شدن از اصولگرایان باشد امری مبارک است چون سران این گروه در فکر و عمل اصول گرا نیستند و برداشتهای خاصی از مبانی اصولگرایی دارند.


وی افزود: البته مواضعشان در مسائل فرهنگی و التزام به احکام شرعی خوب است، در مجموع اگر اینها یک گروه مستقل را تشکیل بدهند و از عنوان اصولگرایی خارج شوند این امر موجب خلوص بیشتر جریان اصولگرایی خواهد شد.


این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: البته ما اصرار به خروج آنها نداریم و در درجه اول مایل به تغییر افکار و رفتارشان هستیم، همین نوع بینش و عمل آنها باعث شد که در بحران بعد از انتخابات ریاست جمهوری، این گروه موجب تشدید این بحران شوند.

نماینده تهران با اشاره به شروط این گروه برای افراد خود و در واقع برای اصولگرایی، مانند تبعیت از ولایت فقیه، مرزبندی با جریان فتنه، مرزبندی با جریان انحرافی و مرزبندی با خواص مردود نیز گفت: غیر از مرزبندی با جریان فتنه، بقیه شرایط بر خودشان صدق نمی کند.
 
مطهری اظهارداشت: مرزبندی با جریان انحرافی هم البته الان بر آنها صادق است ولی باید قبول کرد که دفاع متعصبانه و بی منطق آنها از سیاستهای غلط فرهنگی دولت در چند سال گذشته علی رغم فریادهای امثال بنده، زمینه ساز شکل گیری و رشد جریان موسوم به انحرافی شد، بنابراین در مجموع مرزبندی لازم را با این جریان نداشته اند.

وی ادامه داد: شرط مرزبندی با خواص مردود هم بر سران این گروه صدق نمی کند، چون به نظر من خود اینها از خواص مردود بحران اخیر هستند. کسانی از این فتنه سربلند بیرون آمدند که به ریشه های آن توجه کردند و به تخلفات دو طرف با عدالت و انصاف نگریستند و دو طرف را به نسبت جرمشان محکوم کردند. اینها این گونه نبودند، طرف خودی را پاک و بی گناه معرفی کردند و طرف مقابل را شر مطلق.


مطهری تاکید کرد: بنابراین تعریفی که خودشان برای اصولگرایی در شرایط امروز بیان کرده اند بر خودشان صدق نمی کند.

 

منبع:  مهر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا